Thursday, November 4, 2010

Prpoganda everywhere

Assalamualaikum and good day everybody, today I'm gonna tell the world about stupidity and ask them to stop being nice to attract people to vote you in election, especially Malaysia. Stop being hypocrite!!! please I'm tired living with this kind of people. Cakap orang sogok sana sini but sendiri pun sama. Kalau nak bagi sesuatu benda biarlah ikhlas dan takyahlah nak kasi kalau boleh kat plastic bag tue ada lambang parti hang pa. aku tak cakap kat satu pihak aku tuju kepada semua pihak pasal aku adalah orang politik yang ingin menegakkan bangsa dan tanah air aku sendiri. aku tak kisah apa bangsa hangpa semua aku jaga tapi hangpa semua kena jujur dan amanah untuk melakukan sesuatu pekerjaan kerana Tuhan sendiri ada habaq pasal hal ni. Aku malu pasal bangsa aku sendiri buat perangai padahal tak sedar apa yang sedang berlaku kat Pulau Pinang. Aish. Please, grow up people!!! Don't you realize that this is the end of the world? Have you guys prepared everything that we should prepare since we were born in this world? Have you forgotten our 'deal' with The Only One? This is just temporary. Our lives,we borrowed from God, don't you remember it? at least please remember GOD, ALLAH!!! I'm tired and sick of everything. I'm tired to argue about this over and over again. Ya Allah, SEDARLAH WAHAI UMAT ADAM dan MUHAMMAD!!! HANGPA SAMPAI BILA NAK BIAR KITA DIJAJAH LAGI SEKALI? TAKKAN NAK BIAR KITA SAKIT SEPERTI DULU? HANGPA SEMUA NI CEPAT LUPA!!!! TAHU KENAPA? KITA DAH DIBERI BANYAK KEBEBASAN DAN HAK HAK MILIK KITA TAPI KITA TETAP SALAH GUNAKAN KEBEBASAN SEMUA TUE!!! KITA NI IBARAT CITER ARNAB DAN KURA-KURA!!!! Bumiputera ibarat arnab and non bumiputera ibarat kura-kura. tahu kenapa? KITA LALAI!!!!  KITA LALAI NGAN APA YANG KITA ADA!!! Bukak mata semua, please tolonglah aku mohon and aku tak segan silu untuk melutut kat hangpa and suruh bukak mata.biar maruah aku hilang janji maruah generasi kita terutama anak gadis kita tidak terabai. Ya Allah, please lah!!!! Aku sanggup miskin daripada makan duit haram hasil dari Kilang Arak semua. PLEASE!!!! Biar MISKIN janji rezeki HALAL, Allah akan sentiasa bantu umat-Nya yang sentiasa ikut jalan-Nya. Jangan KAYA tetapi rezeki HARAM. Astaghfirullah... Aku tak sanggup. Hentikan segalanya please!!!! Aku mohon pada semua bukak mata,letak ego tue kat tempat lain,jangan biarkan minda kita dikuasai oleh suara sumbang, tepuk dada tanya diri apa kita buat ni betul atau tidak? tanya orang sebelah pendapat dan terima ngan seadanya jangan nak gaduh dan bermusuhan ngan semua orang. Fikir, banyakkan membaca dan fahami Isi kandungan Al-Quran.

No comments:

Post a Comment