Tuesday, December 20, 2011

hell or heaven

Assalamualaikum, salam sejahtera rakyat Malaysia and bukan Malaysia. dah lama tak posting blog cam dulu selepas busy sedikit ngan beberapa benda. and alhamdulillah syukur ke hadrat illahi kerana saya sekarang sudah berjaya memiliki sesuatu ynag saya impikan. dan Alhamdulillah baru baru ni abang saya juga melangsungkan perkahwinan dgn isteri dia dia KGPA pada 10-12-11 dan mereka akad nikah pada 11-11-11. rezeki mereka. semoga Allah murahkan rezeki mereka lagi. Selama saya berdiam saya banyakkan 'berkampung' ngan orang sekeliling saya dan berkongsi pendapat ngan mereka dan dgr masalah2 yang mereka ataupun saya hadapi. dan saya dapati juga bila saya murah rezeki ada antara mereka berpura-pura jadi kawan. bila saya jatuh, mereka seolah tidak menyedari kewujudan saya. ahahaha itulah mereka yang dikatakan plastic dan hypocrite macam kerajaan BN dan UMNO kita.

Saya faham jikalau saya menulis ni akan bersifat hasutan dan mungkin mereka juga akan ambik tindakan kepada saya tetapi dimana hak saya untuk bersuara. bukankah ini adalah negara DEMOKRASI?!. Dimana letaknya rakyat kalau orang politik masing2 gaduh nak kuasa yang merana rakyat Malaysia. adakah ini adil sedangkan mereka selalu cakap rakyat diutamakan sedangkan isteri PM boleh habiskan duit kami(rakyat) dengan begitu sahaja??dan yang terbaru bila ada mahasiswa mengada tunjuk perasaan, ada pula mereka yang mengaku panglima perang nak tunjuk hebat? apabila rakyat Indonesia bakar,pijak,kencing, hina bendera kebangsaan KAMI iaitu JALUR GEMILANG dimana mereka yang bajet PANGLIMA PERANG dan dimananya keadilan itu?

Saya sekali lagi minta maaf saya cuma kurang senang apabila rakyat yang dahulunya gembira pimpinan UMNO dan BN dan saya juga adalah seorang yang menyokong sebelum ni terus hilang kepercayaan. Mereka kononnya nak tegak kan keadilan padahal poster muka Najib kena turun dan pijak baru nak tunjuk hebat dan kononnya nak cakap pasal soal maruah. maruah kepadal butohlah. Aku dah kurang keyakinan pada mereka2 disekeliling kita dan takut untuk menyuara pasal kerajaan kita ada kuasa nak lakukan apa-apa. sepatutnya mereka(orang kerajaan,politik) patut takut kepada kami(rakyat) kerana kami boleh jatuhkan kamu. Ingat, Kun Fayakun, kalau Allah nak tarik balik kuasa, kekayaan, kebahagiaan, Allah boleh tarik dan ingat fitnah bukan jalan penyelesaian segalanya. Sedangkan kamu(utusan,TV3) sepatutnya tidak boleh berat sebelah kepada mana2 parti pasal kamu berdua adalah media massa swasta. Bukannya kerajaan. tetapi sayang, kerana kuasa, sanggup nak ketepikan hak rakyat, dan sampaikan fitnah dan dusta untuk buat rakyat percaya dan hina orang lain. ingat Islam adalah agama yang tak boleh dipolitikkan. kerana kamu, mereka sedang lakukan sekarang. Astaghfirullah, aku ni hanyalah manusia dan rakyat biasa yang juga hanya ada SPM sahaja, tidak lebih drpd itu, tetapi boleh berfikir secara waras. kamu(BN and UMNO),sanggup tipu rakyat untuk kepentingan kamu. sanggup main2kan agama sesuka jer nak suruh orang angkap sumpah ini itu, dan sekarang soalannya, mana hilangnya datuk trio tue?

1 comment:

  1. Assalamualaikum bro, just bagi a bit nasihat je. Gambar tu edit la, supaya xde nampak aurat. Bukan nye apa, takut orang mengata ko macam diorng buat dekat "panglima perang" tu.

    And yes, i agree with you. Those clowns "berani" bila ramai, takut bila sorang.

    ReplyDelete